destek@e-ptt.gov.tr
destek@e-ptt.gov.tr
Sorunsuz ve Hızlı
Tam Entegrasyon
Verimli ve Tasarruflu
e-Fatura Çözümü
7/24 Kesintisiz
Kurumsal Destek

 

e-Defter

e-PTT e-Defter uygulaması ile defter dosyalarınızı güvenli bir şekilde elektronik ortamda oluşturup saklayabilirsiniz!

e-Defter Nedir?

e-Defter, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan defterlerin GİB tarafından duyurulan standartlara uygun olarak elektronik dosya biçiminde hazırlanmasına, kaydedilmesine, değişmezliğinin, bütünlüğünün ve kaynağının doğruluğunun garanti altına alınmasına ve ilgililer nezdinde ispat aracı olarak kullanılabilmesine imkan tanımayı hedefleyen elektronik uygulamadır.

e-Defter uygulamasından PTT güvencesi ile faydalanmak için hemen başvurun!

 

e-PTT e-Defter Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

Kolay ve Hızlı Entegrasyon

PTT güvencesi ve geliştirilmiş sistemler sayesinde hızlı ve kolay şekilde entegrasyon sağlayabilirsiniz.

Güvenilir Saklama

Üst düzey güvenlik anlayışı ile kurulan alt yapı sayesinde verilerinizin güvende olduğundan emin olabilirsiniz.

Verimli ve Tasarruflu

Defter oluşturma sürecinin kısalması, geçmiş defter dosyalarının saklanması ve basım maliyetlerinin ortadan kalkmasıyla verim ve tasarruf sağlayabilirsiniz.

Müşteri Desteği

7 gün 24 saat tüm sorularınız için müşteri temsilcilerimizle görüşebilirsiniz.

Çevre Dostu

Kâğıt kullanımının ortadan kalkmasıyla doğaya katkı sağlanır.

e-PTT e-Defter Uygulamasına Nasıl Geçilir?

1) Öncelikle elektronik imza araçları temin etmeniz gerekmektedir. Tüzel kişilerin mali mühür temin etmesi gerekirken gerçek kişilerin ise Nitelikli Elektronik Sertifika veya mali mühür edinmesi yeterlidir.

2) Elektronik imza araçları temin edildikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/ adresinden başvuru yapmanız gerekmektedir.

  • e-Defter uygulamasına başvuru esnasında ‘Uyumlu Yazılım’ bölümünde ‘’PTT e-Defter 2.0.0’’ versiyonunu seçmeniz gerekmektedir.

3) e-Defter başvuru işlemin başarılı olması durumunda GİB tarafınca başvuru formunda belirtilen e-posta hesabınıza elektronik defterin ne zamandan itibaren GİB sistemine yüklenmesi gerektiği bilgisi, başvuru evrağının PDF kopyası ve başvurunun evrak numarası bilgileri gönderilir.

4) PTT‘ye başvuru yaparak Hizmet Sözleşmesi’ni imzalayabilir ve oluşturduğunuz defterlerin elektronik ortamda GİB’e iletilmesini sağlayabilirsiniz.

 

Sıkça Sorulan Sorular

1- Hangi defterler e-Defter olarak tutulabilir?

GİB, Yevmiye Defteri ile Büyük Defter’in elektronik ortamda oluşturulmasına ve saklanmasına izin vermektedir.

2- e-Defter uygulaması için mali mühür almak ve kullanmak zorunlu mudur?

Evet, zorunludur. e-Defter kullanıcısı olmak için GİB’e yapılan elektronik başvurularda kullanıcının mali mührünü kullanma zorunluluğu vardır. Bunun dışında e-PTT e-Defter kullanıcıları istedikleri takdirde kendi mali mühürleriyle işlem yapmayıp e-PTT’nin mali mührünü kullanarak da işlemlerini yapabilirler.

3- e-Defter kimler için zorunludur?

2019 yılı cirosu 5 Milyon TL ve üzeri olup 1 Temmuz 2020’de e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan firmaların; 1 Temmuz 2020’de e-Fatura uygulamasına dahil olmaları ile birlikte geçiş yaptıkları yılı takip eden yılın başından itibaren (1 Ocak 2021)
Bağımsız denetime tabi olan şirketler, ( 1 Ocak 2020)
Kamu kurum ve kuruluşları (Belirsiz)

4- e-Defter kullanıcısı olmak için e-Fatura kullanma zorunluluğu var mıdır, gönüllü olarak da geçiş sağlanabilir mi?

e-Defter uygulamasına geçmek için e-Fatura kullanıcısı olma zorunluluğu yoktur. Ancak GİB tarafından yayımlanan son taslak tebliğ kapsamında; yıllık cirosu 5 Milyon TL’yi aşan mükellefler için e-Defter kullanımının zorunlu olması beklenmektedir.