+90-850-939 74 14 destek@e-ptt.gov.tr
+90-850-939 74 14 destek@e-ptt.gov.tr
Sorunsuz ve Hızlı
Tam Entegrasyon
Verimli ve Tasarruflu
e-Fatura Çözümü
7/24 Kesintisiz
Kurumsal Destek

 

e-Fatura

Türkiye’nin en köklü kurumlarından olan PTT ile e-Fatura uygulamasına geçmek, güvenli olduğu kadar da avantajlı!

e-Fatura Nedir?

Türkiye’de 397 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu (VUK) tebliği ile hayata geçirilen e-Fatura, veri format ve standardı GİB tarafından belirlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin GİB üzerinden gerçekleştirildiği elektronik belgedir.

e-Fatura, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

e-Fatura uygulaması ile faturalarınızın güvenli ve sorunsuz şekilde dolaşımını sağlamak için hemen başvurun!

 

e-PTT e-Fatura’nın Avantajları Nelerdir?

Kolay ve Hızlı Entegrasyon

PTT güvencesi ve geliştirilmiş sistemler sayesinde hızlı ve kolay şekilde entegrasyon sağlayabilirsiniz.

Güvenilir Saklama

Üst düzey güvenlik anlayışı ile kurulan alt yapı sayesinde verilerinizin güvende olduğundan emin olabilirsiniz.

Verimli ve Tasarruflu

Fatura oluşturma sürecinin kısalması ve basım maliyetlerinin ortadan kalkmasıyla verim ve tasarruf sağlayabilirsiniz.

Müşteri Desteği

7 gün 24 saat tüm sorularınız için müşteri temsilcilerimizle görüşebilirsiniz.

Çevre Dostu

Elektronik fatura ile kâğıt kullanımının ortadan kalkmasıyla doğaya katkı sağlanır.

 

e-PTT e-Fatura Uygulamasına Nasıl Geçilir?

1) Elektronik imza araçları temin etmelisiniz.

  • Anonim ve Limited Şirketler, mali mühür başvurusu yapmalıdır. Şahıs şirketleri ise sahip oldukları e-İmza ile başvurularını yapabilirler.
  • e-İmza almak için ise PTT merkezlerine başvuru yapabilirsiniz.
  • Mali mühür sertifikası başvurusu için: https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go
  • Mali mühür başvurunuzu tamamladıktan sonra özel entegratörünüz e-PTT’ye başvuru yapabilirsiniz.

2) Mali mührü temin ettikten sonra, e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olabilmeniz için https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/ adresinden Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) başvuru yapmanız gerekir.

3) Başvurunuz sonrasında e-PTT tarafından projeniz başlatılarak e-PTT Müşteri Destek Birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki iletilir.

4) Tanımlama linkinde istenilen alanları doldurduktan sonra Bilgileriniz otomatik olarak e-PTT Destek Birimi’ne ulaşır ve gerekli kontroller yapılarak tarafınıza bir aktivasyon kodu iletilir.

5) Gelen aktivasyon linkini mali mühür veya e-İmza ile imzalamanızın ardından GİB’e e-PTT özel entegratörlük uygulamalarının kullanılacağına dair bir bildirim iletilir.

6) GİB’in başvurunuzu onaylamasının ardından tüm süreçler tamamlanarak e-Fatura uygulamasına katılmış olursunuz.

Mali mühür başvurunuzdan itibaren tüm süreçte özel entegratörünüz olarak e-PTT size danışmanlık yapar.

 

Sıkça Sorulan Sorular

1- e-Fatura kimler için zorunludur?

GİB tarafından yayımlanan son taslak tebliğ ile e-Fatura uygulamasının; yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzeri firmalar için zorunlu hale getirilmesi planlanmaktadır. Ancak e-Fatura, firmalar tarafından gönüllü olarak da kullanılabilmektedir.

2- e-Fatura ve e-Arşiv Fatura arasındaki fark nedir?

Temelde aynı olan e-Fatura ve e-Arşiv Fatura arasındaki en büyük fark, faturaların kime gönderildiğidir. e-Fatura; firmadan firmaya gönderilirken, e-Arşiv Fatura; son kullanıcıya ve e-Fatura kullanmayan alıcı firmaya gönderilir.

3- e-Fatura uygulaması için mali mühür almak ve kullanmak zorunlu mudur?

e-Fatura kullanıcısı olmak için GİB’e yapılan elektronik başvurularda kullanıcının mali mührünü kullanma zorunluluğu vardır. Bunun yanı sıra PTT, e-Fatura kullanıcılarının mali mühürlerini hesaplarının aktif olması GİB’e gönderilecek bilgilerinin imzalanmasında kullanması gerekmektedir. Bunların dışında kullanıcılar istedikleri takdirde e-Faturalarını kendi mali mühürleri yerine PTT’nin mali mührünü kullanarak işlemlerini yapabilirler.

4- Ticari fatura ve temel fatura ne demektir?

e-Fatura uygulamasında iki türlü fatura oluşturma senaryosu bulunmaktadır:
Temel Fatura: Sistem üzerinden reddedilemeyen, kabul edilmesi zorunlu olan ve itiraz sürecinin harici kanallardan yürütülmesi gereken faturaları ifade eder.
Ticari Fatura: Sistem üzerinden reddedilebilen, harici bir itiraz süreci olmayan faturaları ifade eder. Bu tür faturalar 8 gün içinde kabul veya reddedilmesi gerekmektedir. 8 gün sonunda cevap verilmeyen faturalar kabul edilmiş sayılırlar.
Kullanıcılar gönderecekleri faturanın temel ya da ticari fatura olacağına kendileri karar verirler.

5- GİB Portal yönteminden özel entegratör yöntemine geçiş yapılabilir mi?

Evet, yapılabilir. e-Fatura kullanıcısı, GİB portal yönteminden özel entegratör yöntemine geçmek için GİB’e herhangi bir bildirimde bulunulmasına gerek yoktur. GİB’e yapılacak bildirim özel entegratör tarafından yapılacaktır.