Türkiye’nin en köklü kurumlarından olan PTT ile e-Fatura uygulamasına geçmek, güvenli olduğu kadar da avantajlı!
Türkiye’de 397 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu (VUK) tebliği ile hayata geçirilen e-Fatura, veri format ve standardı GİB tarafından belirlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin GİB üzerinden gerçekleştirildiği elektronik belgedir.
e-Fatura, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.
e-Fatura uygulaması ile faturalarınızın güvenli ve sorunsuz şekilde dolaşımını sağlamak için hemen başvurun!
PTT güvencesi ve geliştirilmiş sistemler sayesinde hızlı ve kolay şekilde entegrasyon sağlayabilirsiniz.
Üst düzey güvenlik anlayışı ile kurulan alt yapı sayesinde verilerinizin güvende olduğundan emin olabilirsiniz.
Fatura oluşturma sürecinin kısalması ve basım maliyetlerinin ortadan kalkmasıyla verim ve tasarruf sağlayabilirsiniz.
7 gün 24 saat tüm sorularınız için müşteri temsilcilerimizle görüşebilirsiniz.
Elektronik fatura ile kâğıt kullanımının ortadan kalkmasıyla doğaya katkı sağlanır.
1) Elektronik imza araçları temin etmelisiniz.
2) Mali mührü temin ettikten sonra, e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olabilmeniz için https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/ adresinden Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) başvuru yapmanız gerekir.
3) Başvurunuz sonrasında e-PTT tarafından projeniz başlatılarak e-PTT Müşteri Destek Birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki iletilir.
4) Tanımlama linkinde istenilen alanları doldurduktan sonra Bilgileriniz otomatik olarak e-PTT Destek Birimi’ne ulaşır ve gerekli kontroller yapılarak tarafınıza bir aktivasyon kodu iletilir.
5) Gelen aktivasyon linkini mali mühür veya e-İmza ile imzalamanızın ardından GİB’e e-PTT özel entegratörlük uygulamalarının kullanılacağına dair bir bildirim iletilir.
6) GİB’in başvurunuzu onaylamasının ardından tüm süreçler tamamlanarak e-Fatura uygulamasına katılmış olursunuz.
Mali mühür başvurunuzdan itibaren tüm süreçte özel entegratörünüz olarak e-PTT size danışmanlık yapar.
19 Ekim 2019 tarihli GİB tebliğ ile e-Fatura uygulamasının; yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzeri firmalar için zorunlu hale getirilmesi kararlaştırılmıştır. Ancak e-Fatura, firmalar tarafından gönüllü olarak da kullanılabilmektedir.
Temelde aynı olan e-Fatura ve e-Arşiv Fatura arasındaki en büyük fark, faturaların kime gönderildiğidir. e-Fatura; firmadan firmaya gönderilirken, e-Arşiv Fatura; son kullanıcıya ve e-Fatura kullanmayan alıcı firmaya gönderilir.
e-Fatura kullanıcısı olmak için GİB’e yapılan elektronik başvurularda kullanıcının mali mührünü kullanma zorunluluğu vardır. Bunun yanı sıra PTT, e-Fatura kullanıcılarının mali mühürlerini hesaplarının aktif olması GİB’e gönderilecek bilgilerinin imzalanmasında kullanması gerekmektedir. Bunların dışında kullanıcılar istedikleri takdirde e-Faturalarını kendi mali mühürleri yerine PTT’nin mali mührünü kullanarak işlemlerini yapabilirler.
e-Fatura uygulamasında iki türlü fatura oluşturma senaryosu bulunmaktadır:
Temel Fatura: Sistem üzerinden reddedilemeyen, kabul edilmesi zorunlu olan ve itiraz sürecinin harici kanallardan yürütülmesi gereken faturaları ifade eder.
Ticari Fatura: Sistem üzerinden reddedilebilen, harici bir itiraz süreci olmayan faturaları ifade eder. Bu tür faturalar 8 gün içinde kabul veya reddedilmesi gerekmektedir. 8 gün sonunda cevap verilmeyen faturalar kabul edilmiş sayılırlar.
Kullanıcılar gönderecekleri faturanın temel ya da ticari fatura olacağına kendileri karar verirler.
Evet, yapılabilir. e-Fatura kullanıcısı, GİB portal yönteminden özel entegratör yöntemine geçmek için GİB’e herhangi bir bildirimde bulunulmasına gerek yoktur. GİB’e yapılacak bildirim özel entegratör tarafından yapılacaktır.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.